1. Hey Guest, looking for Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown content? Rest assured that the game is identical to Virtua Fighter 5: Final Showdown so all current resources on here such as Command Lists with frame data, Combo Lists and the Wiki still apply. However, you can expect some VF5US specific changes to come soon!
    Dismiss Notice

[SWE] Några Virtuella Kämpar där ute?

Discussion in 'Local Scene' started by Mirkan, Mar 10, 2002.

  1. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Jesus va ovant att skriva på svenska på VFDC, känns helt knäppt...

    Nåväl. Se detta som en form av kontaktannons för svenska VF-spelare. Om du är svensk och spelar Virtua Fighter, svara då på detta meddelandet och berätta lite om hur bra du är (nybörjare, halvbra, hög-nivå eller dylikt) samt var du bor.

    Sverige är en riktig sugplats att bo på om man gillar VF tydligen, för folk verkar ju vettskrämda av tanken att träffas och lira med varandra.

    Jag kan ju statuera ett exempel att följa;

    Jag heter Simon men kallar mig Idol Bryant i VF-sammanhang. (Mirkan är mitt internet-nick generellt) Jag bor i Ljungby i Småland och är 19 år i maj. Jag anser att mitt VF-spel ligger på en mellannivå, eftersom jag inte fått mycket träning mot flera olika motståndare. Jag är dock långt bortom nybörjare.
    Jag är även beredd att åka en bit för att lira med en likasinnad.
    Jag spelar främst VF3tb men kör gärna VF4 också om det skulle komma på fråga.

    (btw, om ni inte har arkadstick eller ämnar att köpa en, gör er inte besvär att svara här.)

    Om ni ser detta och ovanstående beskrivning stämmer in på er, tveka inte på att svara. Ju fler svenskar som 'kommer till känna' här, desto fler gatherings kan anordnas. Hittills har inte sverige haft NÅGRA officiella VF-samlingar, å det är ju skamligt!

    Edit: Vänligen svara endast enligt ovan beskrivning på denna thread, jag vill hålla den så praktisk och informativ som möjligt. Tack på förhand.
     
  2. GLC

    GLC Well-Known Member

    Erm... hur mycket kostar en avsugning? My Swedish ends here, sorry... (Sweden sucks btw)
     
  3. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Alå!

    Tänkte svara först enligt ovan ...
    VF är en del av mitt liv ... tokgillar VF!!!
    Är medelbra spelare men säkerligen en av tio bästa spelare i Sv.
    (hmm ... om det nu finns så många som spelar i Sv ... ??)
    Haft väldiga problem att bli en bättre spelare pga att man saknar VS här i Sv ... /versus/images/icons/frown.gif
    Faktiskt även försökt att kontakta dig via ICQ för länge sen då jag var som mest desperat för VS men fick tyvärr inte nån vidare kommentar ... /versus/images/icons/frown.gif
    Var så desperat för VS så jag letade egenom ALLA "userlist" i VF.com för att hitta några Svenskar /versus/images/icons/smile.gif
    Det var jobbigt men det var ett par Sv ... fem sex pers tror jag ink dig.
    Troligtvis har du hört rykte om mig ... åker landet runt för att träffa nya VF-fans, från Lule ända ner till Köpenhamn. Senast var nere i Gb och lirade mot två andra från denna forum, som troligtvis du också känner och säkerligen lirat mot.
    Har kört VF sen ettan i arc ... och nu VF4 /versus/images/icons/smile.gif
    Är från Nyköping men pluggar i Lule ... tok för gammal för att spela VF men kan inte sluta ännu ...
    Karaktär?
    VF1 --> Lau
    VF2 och 2.1 --> Lau och lite Jeff
    VF3 och 3tb --> Lau och Jeff
    VF4 (p2) --> Lau men vill lära mig Aki, Wolf och Shun ...

    Jag vill lära mig ... för att ...
    Akira, vad mer behöver jag säga ...
    Wolf för hans coola imige, kast och stil ... och efter att ha sett några av Tetsujin Segal:s mpg blev jag förtjust i karaktären ...
    Shun för hanns coola stil och rörelse ...
    För hoppningsvis får jag tid till andra karaktär men ...
    Har nästan alltid kört med en karaktär men i 4 ska jag försöka lära mig att bli multi player ...

    Många verkar vara positiva till VF4, därför tänkte jag ta chansen att försöka förmedla andra Sv om hur fantastisk VF är genom en Sv VF-site som jag håller på!!!
    Ska försöka att bli klar innan VF4 releasen här i Sv.
    Blir troligtvis en amatörsite men ska försöka att få innehållet så innehållsrik med info om VF och tävling mm mm ...
    Vi kanske inte vinner mot tekken i popularitet men troligtvis kommer det att bli mycket jämnare än förra gången. Jag tror att det kan bli något ... målet är att få Sv till en av de största VF land i Europa ... (Jag vet ... jag drömmer men det skulle vara kul OM det blev så ... ska kämpa för att det blir så i 4an mha Sv VF-site!! )
    Hoppas du kommer och hälsar på när sidan är färdig ...
    /versus/images/icons/smile.gif

    Lau.VF
     
  4. Dex

    Dex Member

    Ouaaa! Flera VF'are i Sverige. Har letat desperat. Vore ju lysande med lite VF "community"... alla fem som lirar :)

    Bor i Eskilstuna och Stockholm och spelar nog på mellannivå skulle jag tippa. Det är lite svårt att säga eftersom det är svårt att hitta någon att lira mot här, ett problem jag antar att ni andra också har. Det blir liksom lite dyrt att åka till London bara för att spela VF. :)
     
  5. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Åååå! En VF junkies till!!!
    =)
    Jag och några polare tänkte ha en session under sommaren i VF4, är du med? Troligtvis blir det i Gb men kanske eventuellt nånstans i mellansverige typ Sth.

    ?? ... Är ni fem som lirar i hop??
    Hur länge har du spelat VF?
    har du varit här i VF.com länge?
    Är du självlärd eller hur har du lärt dig VF? Typ tittar på faqs eller kanske här i VF.com?
     
  6. 3of19

    3of19 Well-Known Member

    Godt nok fra DK men SV er jo tæt på

    Jeg bor i København. Hvis der bliver lavet noget gathering i Sverige kunne jeg da meget godt tænke mig at komme med. Jeg kender 4 andre VF'ere her I København (2 har godt nok ikke prøvet VF4 endnu, men vi mødes snart til et mini gathering), som måske kunne tænke sig også at deltage.
     
  7. Dex

    Dex Member

    Började faktiskt lira VF först med 3:an, men har lirat det desto mer :)

    Sitter just nu och tränar på 4:an men är frustrerad eftersom min joystick inte kommer förrän om nån dag.

    Vore kanon med en session i sommar. Kommer helt klart.

    Hur går det med VF-siten? Vore perfekt om det gick att få upp något som kunde fungera som en knytpunkt för svenska VF-lirare.
     
  8. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Ang session, får hoppas det blir någorlunda stort ...
    Jag känner bara 3 eller fyra inkl mig som är med men ...
    Troligtvis blir det i mitten eller slutet av sommaren så alla har möjligheten till att träna lite innan mötet. Men om det är möjligt så skulle det vara trevligt med flera session under sommaren. Kanske en i GB och en i Sth ... kanske.


    dex:
    Intressant det där med att du började med VF3tb. Många hade ju svårt för VF3tb, det är ju tyvärr inte så populär i Sv. Själv så älskar jag VF3tb men ...

    Ang Sv VF-site så går det frammåt men det är ju så jäkla mycket att skriva ...
    Sedan är jag en ren amatör, det är faktiskt min första sida som jag gör. Ha inte för stora förhoppningar bara ... =)
    Men ska försöka göra den så innehållsrik som möjligt.
    Den lär dyka upp troligtvis i slutet av den här mån.


    3of19:
    Det vore mycket trevligt med gathering! Kanske en
    Sve VS Dan ... ?
    =)
     
  9. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Alå!
    Ni får gärna komma och hälsa på min VF-fansite!
    Det är långt från färdig men ...

    http://oguo.campus.luth.se/

    Enjoy!
     
  10. fatale

    fatale New Member

    Hej,

    Jag tänkte bara fråga om ni vet någonstans där ma som svensk kan köpa en spak till ps2. till DC var det ju inga problem, men enda sättet jag verkar kunna få tag på en till ps2 är genoma att beställa från USA, cilket dubblar priset pga frakten.

    Tacksam för svar,

    Fabian
     
  11. LauVF

    LauVF Well-Known Member

  12. fatale

    fatale New Member

    Tack för tipset,
    jag var mycket nära att beställa en Hori's VF4-stick från www.buyritevideogames.com för ca 90$. Det här känns mycket skönare i plånboken. Och så vitt jag vet så fungerar ju psx tillbehör på ps2.

    Tack.
     
  13. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Jag äger en sådan stick som Lau rekommenderade, och jag kan också gå i god för att den är strålande. Den får Dreamcast-sticken att framstå som en runsten och är betydligt mer precis. Samtidigt påminner den mycket om DC-spaken och är lätt att ställa om sig till.

    Hoppas du får tag i en, de går åt som smör i solsken just nu har jag hört.
     
  14. rik_woo

    rik_woo New Member

    Tjena Tjena!

    Jag är en svensk VF-spelare. Måste säga att jag är lite seg av mig och har intte förstått uppskattningen av Virtua Fighter-spelen förräns nu i och med Virtua Fighter 4.
    Okej, riktigt sant är det inte då jag älskade Virtua Fighter 2, den gånge jag testade spelet på Arkad - sedan kom självklart PC-versionen och förstörde hela känslan för mig.
    Hittade sedan Virtua Fighter 3 på en spelautomat när jag var påväg till Finland i med en båt. Gillade VF ganska bra då också. spelade bort 60 spänn eller ngt på den lilla tiden jag hade på mig.
    När jag sedan köpte Virtua Fighter 3tb till Dreamcast så uppskattade jag inte spelet lika bra ändå. Vet inte varför men det kändes helt enkelt inte riktigt kul.

    Skaffade Virtua Fighter 4 två dagar efter releasen på Playstation2 och frälsningen kom. Jag ÄLSKAR det spelet, det krossar ju alla andra Beat em up-spel med lillfingret. Har inte spelat ett sådant roligt Beat em up på riktigt länge.

    Jag har inte skaffat mig en stick ännu då jag har haft lite dåliga erfarenheter av sådana. Skaffade en PS1-stick på PSXcare och trodde att det skulle funka. Men nej, inte nog med att den var helt inkompatibel med Playstation2 (trots att konsollen är bakåtkompatibel) så sög kontrollenriktigt hårt. Det var som att spela med en flyg-joystick som såg ut som en ful arkad-stick, det funkar helt enkelt inte.

    Okej nu vet ni lite om mig, trevligt va.
     
  15. Dex

    Dex Member

    Jag köpte Hori's Tekken 4 stick från NCS för $65. Den är samma som VF4 stickan men har sex knappar. Jag kan rekommendera den starkt, klart den bästa hemstickan jag provat. Känslan är väldigt lik Segas Arcade Stick på Dreamcast och den sticka och knappar som används till Segas Naomi arkad, d v s den som används till VF4 på arkad.

    Adressen till NCS är www.ncsx.com

    NCS är helt lysande, du har det hem på tre dagar och svarar snabbt på emails om du har frågor. Jag skulle råda dig att inte köpa från Buyrite, har hört en hel del negativt om dem och de är mycket sega på att svara på mail (alltid ett dåligt tecken).
     
  16. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Tänkte dra ner till Sth v 25 ...
    Är det nån som har lust att spela VS VF4 med mig!?
    Jag möter dig mer än jätte gärna för några VS VF!
    Hör av dig om du är en VF-fan som söker nya motståndare, inspiration och adrenalin.
    /versus/images/icons/smile.gif


    lau_vf@hotmail.com
     
  17. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Hey dex, skulle du kunna kolla en simpel sak åt mig på Tekken4-sticken?

    Det är nämligen så att jag jobbar med en konverter-tråd i 'Console'-forumet på denna sidan, och Namcos PSX-stick har vissa problem som står att läsa närmare om där.

    Nu är det så att jag skulle vilja veta hur knapparna är utsatta på Tekken4-sticken (cirkel, fyrkant, trekant, osv) så att jag även kan avgöra om det är idé att försöka använda den till Capcoms DC-spel genom i den tråden nämda adapter.

    Det vore jättebussigt, men jag kan förstå om du inte orkar. /versus/images/icons/smile.gif

    Här är iallafall tråden, som referens:

    Convert me!! - The Converters' Thread
     
  18. Dex

    Dex Member

    Tjena Mirkan.

    Min Tekken-sticka ligger på jobbet just nu men jag är ganska säker på att den har följande konfiguration:

    Fyrkant - Trekant - R1
    Kryss - Cirkel - L1

    Då borde den alltså funka bra med Streetfighter och din adapter till DC väl? Jag kollar imorgon så jag vet säkert att den inte använder L2 eller R2.

    Lirar du SF också? Jag brukade spela det en hel del innan jag blev såld på VF. Var duktig förr men är nog rätt rostig nu. Gillar SFA3 skarpt, men har inte spelat så mycket SF3.
     
  19. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Tack så hemskt mycket för infon iallafall, det hjälper verkligen i min undersökning! /versus/images/icons/smile.gif

    Angående Street Fighter, jodå, jag spelar en hel del 3:rd strike (jag tycker det är överlägset de andra) och nu när jag får min Virtua Stick tänkte jag även spela lite klassisk SF2. Det finns en strålande version på Capcom Generations 5 till Saturn.

    Tack igen =)
     
  20. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Tänkte passa på att fråga; är det nån som fortfarande lirar VF3tb? Det verkar som att alla har blivit helt förblindade av VF4 på sistone, och det är tydligen grafiken och lättilgängligheten som bidragit till det. Jag tycker personligen att det är en smula trist, då jag själv föredrar VF3tb framför 4:an.

    Vad säger ni, är VF3tb helt dött nu? /versus/images/icons/frown.gif
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice