1. Hey Guest, looking for Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown content? Rest assured that the game is identical to Virtua Fighter 5: Final Showdown so all current resources on here such as Command Lists with frame data, Combo Lists and the Wiki still apply. However, you can expect some VF5US specific changes to come soon!
    Dismiss Notice

[SWE] Några Virtuella Kämpar där ute?

Discussion in 'Local Scene' started by Mirkan, Mar 10, 2002.

  1. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    <font color="red"> Nyhet ang VF-session i norrland!</font color>

    /versus/images/icons/shocked.gif
    Vi kommer att filma VF session!
    Jag kommer att lägga upp filmen sedan på min sida.
    http://oguo.campus.luth.se/
     
  2. genjuro_kiba

    genjuro_kiba New Member

    Hej, Emil heter jag.

    Bor just nu i Finland, gör lumpen här. Men "vanligtvis" bor jag i Sverige i Visby på Gotland. Har inte spelat VF4 speciellt länge men kanske kommer att börja efter denna helg när jag ska möta några av Helsingfors bästa.

    Jag spelar egentligen Tekken 4 just nu men vill testa något nytt efter flera års Tekken-beroende. Finnarna är grymma i Tekken så mitt spelberoende sköt i höjden efter att jag kom hit.

    En av mina Tekken-polare här spelar en del VF (sedan VF2) och verkar jävligt duktig... (Han var extremt bra i Tekken) och han bad mig testa lite.

    SC2 verkar riktigt intressant också, måste kolla in ordentligt /versus/images/icons/grin.gif

    Jag kan skriva mer om mina tankar efter helgen, då jag spelat lite. Men just nu är jag positiv, även om jag aldrig varit speciellt bra i fighting... (trots mitt spelande nästan varje dag)

    Kul att se att VF lever mer i Sverige än Tekken4, haha. Tekken Tag funkar i S:holm och i Uppsala men inte T4 /versus/images/icons/confused.gif

    Hur mycket spelar ni? Ser filmer etc?
     
  3. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    <font color="red"> NYHET! </font color>

    Spännande jättenyhet från VF-session!
    <font color="yellow"> Egmont </font color> sponsrar session med <font color="yellow"> VF T-shirts!!! </font color>
    Vi kommer inte få till alla kanske men om du är
    tillräckligt snabb på att anmäla till session har du
    chans att få en sådan VF T-shirt!

    Var med på Egmont VF-session!
     
  4. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Du är mycket välkommen in i den något blyga Svenska VF-världen, Emil! /versus/images/icons/smile.gif

    -------------------------------

    VF-gatheringen i Luleå är i full gång, och bor ni i närheten är ni med all säkerhet välkomna.

    Snart är det dock redan dags att börja vässa knogarna inför nästa stora VF-gathering. I vinter hoppas vi kunna samla flest VF:are hittills, i Göteborg, för att slåss om ära och prestige!

    Detaljer angående denna gathering dyker upp i dagarna. /versus/images/icons/smile.gif
     
  5. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    /versus/images/icons/shocked.gif
    Fetaste <font color="yellow"> Egmont VF4 session </font color>rapporten är klar!
    Jag har lagt upp den på min sida ...
    http://oguo.campus.luth.se/
     
  6. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    och nu...

    *Da da daaaa* <font color="orange"> Svenska VF-nyheter! </font color>

    För er som är intresserade är en kort film (just det, en kort film, inte kortfilm /versus/images/icons/smile.gif ) med temat Luleå VF4-Gathering på gång. När denna blir färdig är ännu en aning oklart, så jag ska inte basunera ut falska tidsramar, men ville bara uppmärksamma folk på detta.

    Angående VF4-gatheringen i Göteborg i vinter så är den fortfarande under planering, och detaljer kommer, som tidigare utlovat, inom kort.

    Utöver detta (phew, en hel del nyheter) är även en svensk VF-sida, inte helt olik denna, under planering. Denna kommer troligtvis dröja ett bra tag, men den är alltså på väg.

    Precis som tidigare påståenden antytt, sponsrade mycket riktigt Egmont VF-gatheringen i Luleå. En så kallad VF4 Competition kit levererades till Lau.VF innehållandes ett sorts start-kit för VF-arrangemang. Papper märkta med VF4-logon på vilka man skulle skriva in deltagarens namn, samt biljetter till eventuella turneringar. Sex stycken T-shirtar fanns också i paketet, och dessa delades ut till deltagarna på gatheringen. De som blev över lottades ut.

    Detta är väldigt spännande för oss och för den svenska VF-communityn, och jag skulle vilja, likt Lau, tacka Egmont för denna minst sagt fina gest! /versus/images/icons/smile.gif

    God kväll. /versus/images/icons/wink.gif
     
  7. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Luleå VF-gathering på film!

    Nu är den klar!
    Nu är den stor!

    Filmen som visar ett antal matcher från Luleå VF4-gathering ligger på tunga 160mb men tar igen detta i både längd (20 minuter) och kvalitét. För de som sitter på modem, alternativt inte orkar ladda ner denna aningen stora fil, så gör vi allt för att kunna minska ner storleken utan större förlust i bild- och ljudkvalitét.

    Inom kort kommer filmen finnas tillgänglig på Lau.VFs Virtua Fighter-sida (kanske tillochmed nu när ni läser detta) så jag ber eder rikta blickarna mot denna siten.

    I annat fall kan ni klättra in i <font color="orange"> #vfse </font color> på <font color="orange"> quakenet </font color> (exempelvis irc.fragzone.se) och be en operator skicka filen till er. Det gör vi så gärna! /versus/images/icons/smile.gif

    Angående nästa stora VF-gathering så ser den ut att utspela sig från den 7:e Januari till den 14:e samma månad. Observera att detta inte är definitivt men ni kanske kan kolla era kalendrar om ni är lediga vid detta tillfälle iallafall.

    Tills nästa gång! [G]-cancla alla sura miner och u[P][P] med ha[K]an! /versus/images/icons/grin.gif
     
  8. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    /versus/images/icons/shocked.gif
    VF session rapport !!!
    En av medlem i <font color="yellow"> VF Team Swe</font color>, <font color="white"> illusion </font color> arrangerade en liten VF session i Stockholm och hur det gick kan ni läsa på min sida ...
    http://oguo.campus.luth.se/

    Till er andra som läser rapporten ...
    Är ni några stycken som spelar och vill dela med er VF session upplevelserna så skriv gärna session rapport och skicka in till siten eller här på vf.com!
    Är det nåt ni undrar ang session så maila

    lau_vf@hotmail.com

    <font color="blue">Lau.VF </font color>
     
  9. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    [G][P][K] <font color="yellow"> VF-session!!! </font color>


    <font color="orange"> VF-session! </font color> /versus/images/icons/shocked.gif
    Jag och en kille från Umeå planerar på att anordna en liiiten VF-session för skoj skull <font color="red"> lörd den femte okt i Umeå. </font color> Vi kommer att spela från förmiddag och kör hela dan. Nivån är ganska blandat och troligtvis finner du en passande motståndare men får även möjlighet till att möta erfarna spelare där du lär få inspiration och adrenalin!

    Det är som sagt bara en vanlig VS session där vi ska ha kul och trevligt. Det är inte nån blod allvarlig grej utan meningen med session är att vi som gillar VF ska få möjlighet att träffa andra VF-fan och VF-junkies för inspiration och info byte om allt vad VF handlar om, från spelet VF till dess kultur.

    Om du råkar vara ledig eller bor i närheten så rekommenderar jag varmt. <font color="orange"> Du/ni är mer än välkommen! </font color> För er som kommer från söder och vill övernatta eller något liknande så kan jag leta rätt på nån bra ställe. Maila mig så ficksar jag!

    För mer info maila
    lau_vf@hotmail.com

    Mvh
    <font color="yellow"> Lau.VF </font color>
    /versus/images/icons/smile.gif

    ------------------------------------
    Ge Vf en chans, det kommer att ändra eran åsikt och
    uppfattning om vad egentligen ett fightingspel är...
    Sv första VFfansite: http://oguo.campus.luth.se/
     
  10. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Stäng inte VFDC-nötar ute med den där rapporten, Lau! Seså seså, posta här! /versus/images/icons/grin.gif
     
  11. CreeD

    CreeD Well-Known Member

    Lau harr ute rovhal.
     
  12. Fishie

    Fishie Well-Known Member

    Lau has a big ass?
     
  13. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Lol CreeD.. I see you've been practicing your swedish.. I can report, tho, that that doesn't make any sense at all! /versus/images/icons/laugh.gif

    You just said "Lau has out asshole".. but with two R's on "har".. so I guess it's "Lau hass out asshole".

    Keep practicing, mate! /versus/images/icons/smile.gif
     
  14. GLC

    GLC Well-Known Member

    Hey, "Lau has out asshole" makes perfect sense! At least to me /versus/images/icons/smile.gif
     
  15. CreeD

    CreeD Well-Known Member

    Some people have innie bellybuttons, and some people have outie bellybuttons. Lau hass an out asshole.
     
  16. Fishie

    Fishie Well-Known Member

    Horrible images from goatse.cx flash before my eyes.
     
  17. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    <font color="orange"> Umeå VF session rapport ! </font color> /versus/images/icons/shocked.gif

    Min version och åsikt av Umeå VF session rapporten är klar, Hur det gick kan ni läsa på sidan
    http://oguo.campus.luth.se/

    NoriX version av session rapporten kommer innom snar framtid.

    Är det nåt ni undrar ang dessa session kan ni kontakta mig på
    lau_vf@hotmail.com


    Enjoy ...
    <font color="blue">Lau.VF </font color>
     
  18. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    NoriX (Madarab) version av Umeå VF session rapporten är klar!
    Vad han tyckte om VF session kan ni läsa på sidan
    http://oguo.campus.luth.se/

    Tack för rapporten Madarab!
    m(_ _)m
     
  19. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    [G] [P] [K] <font color="yellow"> Göteborg VF-session! </font color>
    <font color="red"> 021101~021103 </font color>
    Nu har ni den ultimata chansen att testa eran skills och samtidigt få uppleva VAD egentligen VF handlar om. Nivån är ganska blandat och troligtvis finner du en passande motståndare men får samtidigt även möjlighet till att möta erfarna spelare där du lär få heldel inspiration och adrenalin!
    Det är som sagt bara en vanlig VS-session där vi ska ha kul och trevligt. Det är inte nån blod allvarlig grej utan meningen med denna session är att vi som gillar VF ska få möjlighet att träffa andra VF-fans och VF-junkies för inspiration och info byte om allt vad VF handlar om, från spelet VF till dess kultur.
    Om du råkar vara ledig eller bor i närheten så rekommenderar jag varmt. Du/ni är mer än välkommen!

    Göteborg VF session arrangeras av Shunpuri och andra VF junkies från Göteborg.

    För mer info maila
    spedbarnsdod@hotmail.com
    lau_vf@hotmail.com



    ------------------------------------
    Ge Vf en chans, det kommer att ändra eran åsikt och
    uppfattning om vad egentligen ett fightingspel är...
    Sv första VFfansite: http://oguo.campus.luth.se/
     
  20. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Glömmde en grej till ...

    Det finns tydligen en mucho fin <font color="yellow"> arc VF4 beta version i Göteborg! </font color>
    Är du VF-fan och bor i närheten rekommenderar jag varmt! En källa säger att arc maskinens kvalitet är toppklass!
    Här finns arc VF4 beta version att spela!
    http://www.palatset.com/
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice