1. Hey Guest, looking for Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown content? Rest assured that the game is identical to Virtua Fighter 5: Final Showdown so all current resources on here such as Command Lists with frame data, Combo Lists and the Wiki still apply. However, you can expect some VF5US specific changes to come soon!
    Dismiss Notice

[SWE] Några Virtuella Kämpar där ute?

Discussion in 'Local Scene' started by Mirkan, Mar 10, 2002.

  1. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Virtuella Psykningar ...?
    Kan det vara nåt att testa?
    Har skrivit en liten VF krönika ...
    021101
    finns här ...
    http://oguo.campus.luth.se/
     
  2. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Göteborg Virtua Fighter 4 Gathering 1-3:e November 2002

    Nu har det varit VF4-Gathering i Göteborg, och det var så vitt jag vet den mest publiktäta gatheringen hittills. De spelande var Jiji/Wuff(Akira), Shmolz(Lion), fsvo(Pai), Nybec(Aoi) och jag själv; Idol/Mirkan(Jacky). Även en spelare vid namn Mattias tittade in en kort stund, och av hans uttalanden att döma verkade han entusiastisk nog att börja spela seriöst. Ytterligare en kille vid namn Rickard spelade rätt flitigt. Gatheringen pågick från fredag till söndag.

    När jag beslutade att ansluta mig till denna VF-träff hade jag inte för avsikt att bjuda på nåt nämnvärt motstånd, då jag varit utan både VF4 och PS2 i närmast fyra månader, och således varit oförmögen att träna. Även om mina förhoppningar på mig själv var låga tycker jag ändå att jag lyckades dela ut en del slag och sparkar av diverse natur mellan blåslagningarna av mitt anlete.

    En sak som slog mig på bussen som skulle ta mig till denna våldsamma (virtuellt talat) sammanslagning var att jag knappt kände de människor jag timtalet senare krampartat och svettigt skulle banka på. Sebastian (wuff) och Philip (Shmolz) hade jag träffat tidigare, men då bara under en kort period under vilken det inte blev så mycket snackat. Summan av kademumman var iallafall att allt jag själv och de människor jag skulle träffa hade gemensamt var att vi, i olika delar av sverige (men såklart helst på samma ställe), finner nöje i att dela ut X mängd stryk med respektive karaktär i det finurliga spel som är Virtua Fighter.

    Men det räckte.

    När jag anlände hade Shmolz infallit i magsjuka och kunde dessvärre inte ansluta sig till våran glada skara på fredagskvällen.

    I spelväg gick det bättre än väntat, åtminstone till en början. Trots min kort sagt fattiga träning lyckades jag erinra mig ett par användbara saker som gjorde att jag då och då hade 3 röda små lingon ifyllda under min livmätare i slutändan. Min Jacky var redan innan gatheringen ogillad, och mitt spasmatiska uppförande med sagda figur ökade inte hans popularitet. Jag är i vilket fall som helst besluten att bjuda på en högre nivå av motstånd vid nästa träff.

    Vi beslutade så småningom oss för att bege oss till Palatset, som enligt utsago hade en VF4-maskin. Vartenda ord var sant och vi fann oss själva mata i tior i sagda maskin efter en relativt kort resa med spårvagn från lägenheten. Något som förvånade mig var hur bra konverteringen till playstation 2 gått. Av kommentarer på allehanda forum att döma skulle skillnaden vara påtaglig, men det vill jag verkligen inte sträcka mig till. Mest märkbart var väl texturkvaliten, i synnerhet Akiras Gi, som var betydligt skarpare i arkadversionen. Utöver det var även lightningen mer precis, men på det stora hela förvånades jag som sagt över hur liten skillnaden var. Nog om det.

    Då det från början var planerat att jag och Nybec skulle ta respektive bussar hem på söndagen var det sista man väntade sig att söndagen skulle ägnas åt ännu mer VF4 (iallafall för mig, då jag för tillfället saknar en PS2 i min egna boning) men det var precis vad som inträffade. Även om man, när man blickar tillbaka på helgen, kan tycka att vi spelade för lite blev det ändå mycket VF4 för pengarna.

    Jag vill till sist tacka alla medverkande. Wuffis för att han plockade upp min vilsna lekamen på centralstationen, Shmolz för anordnandet av lägenhet och tapperhet i sin magsjuka :)D), Rickard för hans kvicka språng i trapphuset närhelst vi behövde en kontroll/verktyg, och samtliga medverkande för att de bjöd på motstånd och gjorde helgen till en lyckad tillställning.

    Jag ser redan fram emot nästa Gathering!
     
  3. Mirkan

    Mirkan Well-Known Member

    Bara så ni vet, alla svenska vf:are; Virtua Fighter 4: Evolution finns nu på plats på Palatset i Göteborg. Inte illa va?

    Nu över till nåt annat; helvetet frös nyligen till is, vi kunde inte nå Satan för en kommentar, men en grupp demoner och ett par djävular hade detta att säga:
    "Det trodde vi aldrig!"

    Tack för ikväll. /versus/images/icons/grin.gif
     
  4. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    [G] [P] [K] <font color="yellow"> Göteborg VF session! </font color>
    <font color="red"> 28 dec~30 dec </font color>

    Nu har ni den ultimata chansen att testa eran skills och samtidigt få uppleva VAD egentligen VF handlar om. Nivån är ganska blandat och troligtvis finner du en passande motståndare men får samtidigt även möjlighet till att möta erfarna spelare där du lär få heldel inspiration och adrenalin!
    Det är som sagt bara en vanlig VS-session där vi ska ha kul och trevligt. Det är inte nån blod allvarlig grej utan meningen med denna session är att vi som gillar VF ska få möjlighet att träffa andra VF-fans och VF-junkies för inspiration och info byte om allt vad VF handlar om, från spelet VF till dess kultur.
    Om du råkar vara ledig eller bor i närheten så rekommenderar jag varmt. <font color="yellow"> Du/ni är mer än välkommen! </font color>
    För er som inte bor i närheten av Göteborg och vill övernatta eller något liknande så kan jag leta rätt på nån bra och billigt ställe.

    För mer info maila
    spedbarnsdod@hotmail.com
    lau_vf@hotmail.com

    Som sagt ...
    <font color="red"> Missa inte chansen! Upplev Virtua high! </font color>

    <font color="yellow"> Lau.VF </font color>
     
  5. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Min del av Göteborg VF session rapporten är klar ...
    /versus/images/icons/smile.gif
    http://oguo.campus.luth.se/

    enjoy ...
     
  6. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    [G] [P] [K] <font color="yellow"> VF session i Eskilstuna! </font color> <font color="red">
    030221~23

    </font color>
    Sista VF4-session! (sen blir det Evo session)
    Tack vare fsFreak (arrangören av IRL) har vi nu fÃ¥tt möjligheten att fÃ¥ vara med pÃ¥ â€ÂTV spel MINI IRL 2k3â€Â. Tyvärr missade jag förra IRL men fick höra efterÃ¥t att det kom nÃ¥gra VF-fans. Eftersom VF är sÃ¥ pass nytt för mÃ¥nga, de flesta började i och med VF4 sÃ¥ lär mÃ¥nga vara nyfikna pÃ¥ hur lite mer erfarna spelare spelar. Du har nu möjligheten att visa vad egentligen VF erbjuder, visa andra vad som är sÃ¥ bra och spännande med VF. Även ni andra som inte har spelat sÃ¥ mycket har nu chansen att testa eran skillz och samtidigt fÃ¥ uppleva VAD egentligen VF är!
    Vi kommer att ha session under 21~23 feb, Vi har tillgång till både stick och pad men om ni vill ha "my stick" eller "my pad" så är det bara att ta med sin egen.
    Obs, det är som sagt bara en vanlig VS session där vi ska ha kul och trevligt och inte nån blod allvarlig grej. Meningen med session är att vi som gillar VF ska få möjlighet att träffa andra VF-fan och VF-junkies för inspiration och info byte om allt vad VF handlar om, från spelet VF till dess kultur.
    Eftersom det är en stor spelträff, (30~40 pers) inte bara vf utan allt möjliga spel finns tillgängligt (fighting, musik spel act, shoot, fps, rpg osv … ) och därför kommer nivån att vara blandat. Troligtvis finner du en passande motståndare men får även möjlighet till att möta erfarna spelare där du lär få inspiration och adrenalin! Gillar du TV-spel så måste du komma! Om du råkar vara ledig eller bor i närheten så rekommenderar jag varmt. Du/ni är mer än välkommen!
    Som sagt ...
    <font color="yellow"> Missa inte chansen! Upplev Virtua high!
    </font color>
    För mer info maila
    lau_vf@hotmail.com

    Eller gå in på sidan IRL
     
  7. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    [G] [P] [K] <font color="yellow"> VF4 Evo session! </font>
    <font color="red"> Göteborg Virtua Fighter 4 Evolution session!
    4apr ~ 6apr (PS2 VF4 Evo)
    </font>

    <font color="white"> Evooooo! Sveriges första Evo-session! </font> /versus/images/graemlins/shocked.gif
    Jag välkomnar er varmt till Sveriges första Evo session. Vi kommer att fortsätta satsa stort på sessions och därför har vi denna gång bjudit in några av Skandinaviens vassaste Virtua Junkies, från grannlandet Norge och Danmark! Alltså kommer inte vara nån brist på motståndare!
    VF4 Evo skiljer sig hel del på småsaker men bemästrar du de grundläggande tech i VF4 så kommer övergången att kännas helt naturligt. Ni har nu ultimata chansen att testa eran skills och samtidigt få uppleva VAD egentligen VF handlar om. Nivån är ganska blandat och troligtvis finner du en passande motståndare men får samtidigt även möjlighet till att möta erfarna spelare där du lär få hel del inspiration och adrenalin!
    Det är som sagt bara en vanlig VS-session där vi ska ha kul och trevligt. Det är inte nån blod allvarlig grej utan meningen med denna session är att vi som gillar VF ska få möjlighet att träffa andra VF-fans och VF-junkies för inspiration och info byte om allt vad VF handlar om, från spelet VF till dess kultur.
    Om du råkar vara ledig eller bor i närheten så rekommenderar jag varmt. Du/ni är mer än välkommen!
    Vi har hyrt en lägenhet för session så ni som inte bor i närheten av Göteborg behöver inte leta nån övernattningsställe utan kan övernatta på sessionlägenheten!

    För mer info maila
    spedbarnsdod@hotmail.com
    lau_vf@hotmail.com

    Som sagt ...
    <font color="yellow"> Missa inte chansen! Upplev Virtua high!
    </font>
    <font color="blue"> Lau.VF </font>
     
  8. 3of19

    3of19 Well-Known Member

    Reporting in!

    Jeg kommer til Evo session i GB. Lad mig se om jeg duer til noget i VS /versus/images/graemlins/laugh.gif
     
  9. 3of19

    3of19 Well-Known Member

    Custom characters til GB gathering

    Hej allesammen,
    hvordan skal vi håndtere custom characters? Pga det nye fil system kan vi jo ikke tage vores egne med...
    Er der nogen der har action replay? Så kunne vi give alle items til alle characters og så customiye som det passer os.
    Et andet prblem er begrænset plads i systemfilen. Der er kun to slots til hver character. Hvem spiller hvem?

    Jeg spiller mest med Lion og Aoi.
     
  10. ILiuz

    ILiuz New Member

    Re: Custom characters til GB gathering

    Ahoi.

    I'll write in english as I'm sure I'll express myself better than in norwegian, danish or swedish. /versus/images/graemlins/tongue.gif

    Doesn't seem like that many people read this board, so if you want your questions answered I suggest you write here instead. /versus/images/graemlins/smile.gif

    You're Kotone, right?
    If you are I'll be playing on your team. But don't expect much from my scrub Akira. /versus/images/graemlins/grin.gif

    Later dude.
     
  11. KiwE

    KiwE Well-Known Member

    Kiwe här, jag och en polare (mysterio) bor I Landskrona... jag är main akira / brad / jacky / kage (läses mest akira) och han är wolf / jeffry.
    Bara skulle säga att man fanns >_< (Jag är 24 btw och han 17).
     
  12. Aces123

    Aces123 New Member

    Hej,
    Jag gillar VF spelen skarpt, men tyvärr har jag ingen playstation än så det blir till att lira VF1 på PC /versus/images/graemlins/laugh.gif
    Jag bor i Gbg så det händer att jag lirar Vf4 på biljardpalatset. Skulle vara intressant att se någon typ av lista med spelautomater i Sverige, speciellt i Gbg. Sedan är jag intresserad av turneringar och liknande, fast jag är rätt kass. Spelar mest Lau. Dessutom diggar jag att lira poker, fast det har väl inte så mycket med vf att göra /versus/images/graemlins/cool.gif
     
  13. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Virus ... !?

    Sveriges VF-fansite info ...

    Ush /versus/images/graemlins/frown.gif
    Varför funkar inte min site ... ???
    Jag åker tillbaka till Luleå den här fre och ska genast fixa till det!
    Ush, hoppas det inte är viruset "Blast" ...

    Men "VF Today" funkar eftersom den inte ligger på min burk, bara så ni vet!

    http://dungeon.campus.luth.se/~vf/plank/
     
  14. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Siten är igång!

    Nu är det fixat och förhoppningsvis så funkar allt som förut.
    /versus/images/graemlins/smile.gif
    http://oguo.campus.luth.se/


    Mvh [G] [P] [K]
    <font color="blue"> Lau.VF </font>
     
  15. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Oslo session rapport

    <font color="orange"> Oslo Evolution session rapport </font>
    Det var oväntat händelserikt, spännande och mucho trevlig VF träff och därför bestämde jag mig för att skriva ner en kort sammanfattning av det jag upplevde under en helg i Oslo …

    Enjoy …

    http://oguo.campus.luth.se/
     
  16. Xint

    Xint Member

    m

    Tjo!
    Coolt att denna thread hållit från 2000 till nu /versus/images/graemlins/grin.gif

    För övrigt så är jag en tvättäkta norrlänning med ett starkt intresse för VF. Ligger väl på en rätt låg nivå spelmässigt, mest pga brist på mänskligt motstånd och att jag kört endast kört med pad. Hoppas dock ändra på detta iochmed att jag köper en stick nu, och förhoppningsvis åker på gathering i Luleå till hösten.

    Ha det!
     
  17. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Game event in Helsinki

    Attention!
    Anybody here interested to take part to a finnish multi-game meeting in Helsinki? VF4Evo and Tekken4 to name a few? Here is the website. I posted here since my post at the jamboree forum was totally ignored.
    We are really hoping somebody from Sweden could come.. Also take note that the gameworld 2003 will be up during the same weekend.

    - ManjiMaru
     
  18. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    Re: Oslo session rapport

    [G] [P] [K] <font color="yellow"> Nordic Virtua Fighter 4 Evolution Gathering
    031219 ~ 21 Nyköping
    </font>

    Missa inte chansen!
    All information om Gathering finner du här!
    Nordic Evo Gathering
     
  19. LauVF

    LauVF Well-Known Member

  20. Nybec

    Nybec Well-Known Member

    Re: Oslo session rapport

    Länge sedan det skrevs något här då /versus/images/graemlins/smile.gif
    Skulle bara säga till om att det finns ett nystartat forum för alla fightingspel i Sverige som är värt att besökas. URL'en är http://bergin.se/harmony/
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice