VF3 on dc = pain

Discussion in 'Console' started by EvilBowlOfCereal, Feb 22, 2002.

  1. EvilBowlOfCereal

    EvilBowlOfCereal Active Member

    I don't know if its just my DC contorller or that VF3 is just like this for the DC but damn. Its almost imposiable to pull any moves off with Akira. I know he's aways been a advanced player but geez, is he really that advanced to play with? I can't do anything with this guy. I see peple doing these 4 hit "float" ( think thats what its called) combos off of people and I can't even get the 2nd hit going. So is he just really hard to play as or is it just my crappy DC contorller?
     
  2. chucky

    chucky Well-Known Member

    get a arcade stick retard.
     
  3. EvilBowlOfCereal

    EvilBowlOfCereal Active Member

    Not everyone has their dad buy everything for them
     
  4. chucky

    chucky Well-Known Member

    whatever, then be a n00b and play on a damn pad.
     
  5. Zero-chan

    Zero-chan Well-Known Member

    Please do us all a favor and ignore our "special" VFDC member here. It's not like he ever contributes anything postive.

    Akira does come with a bit of a learning curve to him, so I think that's part of what you're experiencing.
    But yeah, the DC pad, and pads in general, aren't too good for VF, especially characters who require very rapid motions to pull off certain techniques. I can imagine it being especially painful for using Akira as well.

    Decent DC sticks are rare and quite expensive nowadays, so if you have a good PS stick, you might just want to pick up a PS->DC controller adaptor.

    And please don't feel bad about being new to VF. Everyone has to start somewhere. Even I'm having to re-learn a lot of things with VF4.
     
  6. LittleWild

    LittleWild Well-Known Member

    You should try to follow Zero-Chans' advice and get a joy stick.
    Or you can play using CreeD's style (I think), he plays with 3 fingers on the PKG buttons.
     
  7. chucky

    chucky Well-Known Member

    lol your just upset caused I said your loved FV was crap.
     
  8. Daniel Thomas

    Daniel Thomas Well-Known Member

    Trust me, the problem isn't you, it's the controller. The Dreamcast joypad is terrible for fighting games, and, yes, you should find a joystick ASAP. The problem is that the digital pad is over-sensitive; any slight twitch slightly above left or right registers as "up." It's a good pad for driving games, but lousy for everything else.
     
  9. Zero-chan

    Zero-chan Well-Known Member

    No... Being mean to people with no provocation at all is what bothers me most. How do you expect the VF community to thrive if you insult those who are new to the game? Mr. Cereal Bowl here had a valid question that everyone else here responded to in a kind manner.
    Which response do you think is more helpful and makes the VF community look better as a whole:
    1. "whoa, Akira on a D-pad. Ouch. I think you should get a stick if you can. Here are some places to check..."
    2. "HAHAHA n00B! U SUK! GET a STICK FAGOT!"
    The saying goes... "You catch more flies with honey than with vinegar."
     
  10. BK__

    BK__ Well-Known Member

    !!! Akira with a pad??

    oooo... you're d-pad's gonna end up wearing your thumb skin, all i can say is good luck.
     
  11. strangelove

    strangelove Active Member

    Cant really imagine playin akira with a joypad either...
    dc accesories comes cheap nowadayz...check e-bay
     
  12. chucky

    chucky Well-Known Member

    no doubt other fighters can be played on a pad, but with VF you just gotta have a stick.
     
  13. Yamcha

    Yamcha Well-Known Member

    Aside from getting a stick, it might also be a timing issue. If you've been playing a lot of VF4, then realize that things aren't exactly the same as in VF3, so just play around with it.
     
  14. 3of19

    3of19 Well-Known Member

    The best would propably be to get a PS stick and a PS->converter.
    If you end up getting PS2 VF4, you would need another stick for that otherwise (DC->PSconverters currently don't exist afaik).
    Besides, you wouldn't needto get accustomed to another stick in that case.

    edit:
    I never played VF3tb in the arcade, but I heard there are some timing differences as well. One reason for the DC version being shunned by some VF players.
     

Share This Page